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  1. No Access

    Article

    Therapierefraktäre chronisch entzündliche Darmerkrankungen

    Operieren unter Immunsuppression ist ein hochaktuelles Thema in der Chirurgie chronisch entzündlicher Darmerkrankungen. Durch den Wandel der Therapieregime kommt kaum noch ein Patient ohne Immunsuppression zur...

    Prof. Dr. H.J. Buhr, A.J. Kroesen in Der Chirurg (2013)

  2. No Access

    Article

    Akute Sigmadivertikulitis

    Die Sigmaresektion gilt heute als Standardverfahren bei der komplizierten und rezidivierenden Sigmadivertikulitis (SD). Im letzten Jahrzehnt hat sich ein deutlicher Wandel in der präoperativen Diagnostik (CT) ...

    J.-P. Ritz, K.S. Lehmann, A.J. Kroesen, H.J. Buhr, Dr. C. Holmer in Der Chirurg (2011)

  3. No Access

    Article

    Abdominal Resection Rectopexy with an Absorbable Polyglactin Mesh: Prospective Evaluation of Morphological and Functional Changes with Consecutive Improvement of Patient’s Symptoms

    The pathophysiology of rectal prolapse and intussusception has not yet been clarified. This is reflected in the multiplicity of surgical procedures. The aim of this prospective study was to measure morphologic...

    S. D. Otto, J. P. Ritz, J. Gröne, H. J. Buhr, A. J. Kroesen in World Journal of Surgery (2010)

  4. No Access

    Article

    Biofeedback bei Analinkontinenz

    A. J. Kroesen, H. J. Buhr in Der Chirurg (2003)

  5. No Access

    Article

    Rolle der Bildgebung bei Analinkontinenz

    H. J. Buhr, A. J. Kroesen in Der Chirurg (2003)

  6. No Access

    Article

    Typische Komplikationen und ihre Beherrschung nach restorativer Proktocolektomie

    The overall rate of complications after ileal pouch–anal anastomosis is 60 %. This rate, however, includes complications such as bowel-obstruction and hernias. Pouch-related complications occur after ileal po...

    H. J. Buhr, A. J. Kroesen in Der Chirurg (1998)

  7. No Access

    Article

    Duodenocavale Fistel: Eine seltene Ursache einer oberen gastrointestinalen Blutung

    Non-traumatic duodenocaval fistulae are rare, but may be the source of massive gastrointestional bleeding with associated fever and sepsis. These fistulae result from penetrating duodenal peptic ulcers or rig...

    N. Runkel, E. Riede, A. J. Kroesen, T. Wiegel, H. J. Buhr in Der Chirurg (1998)